Szia! Örülök, hogy csatlakozni szeretnél a játékhoz! :) Ez az 5+1 lépéses úti segédlet végigkalauzol téged a karakteralkotás és igénylés lépcsőfokain. Egyszerű utazás lesz, de kérlek, alaposan olvass át mindent, és ha kérdésed támad, írj! :)
1. lépés: Guardian őrzői világismeret
Reményeink szerint ismered már Ethrarn világát. Ha elmulasztottad a világleírást, akkor fent a menüsorból kiválasztva, vagy ITT még gyorsan elolvashatod. Kivárjuk :)
Ha ezzel megvagy, ismered a játékkörnyezetet, a szerepjáték szabályait, és elég kedvet érzel a csatlakozáshoz, akkor az első és legfontosabb lépés a karakteralkotás. Ennek a menetével és szabályaival foglak elsőként megismertetni.
-
Annyi karaktered lehet, amennyit csak szeretnél, de fontos az aktív játék! 1 hónap indokolatlan hiányzás után a karaktered pihenőre kerül, és ha 3 hónapig nem jelentkezel érte, akkor törlődik.
-
Ethrarn világában a kijátszható fajok: ember, elf, sötételf, félvér, druida és alakváltó. Ezekről később lesz szó.
-
Minden karakternek van egy IC társa, akivel hajdanán közösen dolgoztak, együtt védték Guardiant.
-
Három típusú karakter igényelhető: Guardian őrzője; Káosz lovag; civil. Guardian őrzői és a Káosz lovagok az Adminok által kitalált, előre megalkotott karakterek (hiányos névvel és jellemmel). Ha te önálló, saját magad által kitalált és megalkotott karakterrel szeretnél játszani, akkor civilként indulsz. Innen persze még válhat belőled Őrző, vagy Káosz lovag, de sokkal nehezebb út árán. Ezekről bővebben később.
-
Minden karakternek van egy meghatározott erő, ügyesség, észlelés és mágia-affinitás pontja. Erre azért van szükség, hogy ha harcra, lopásra, küldetésre kerülne sor, akkor a Mesélő dobókocka segítségével eldönthesse, pórul jár-e a karaktered vagy sem. Ezekről bővebben később.
-
A karakterek képeit FANTASY képek alkotják. A játék maga is FANTASY!
Hogyan épül fel egy karakterlap? Itt egy példa!
Sorszám: #0101
Név: ismeretlen
Kor: 20 év
Nem: nő
Faj: fél-elf
Rend: Guardian őrzői
Társa: #0201
Fegyvere: Íj és tegez
Róla: Van egy öccse. A nyakában bíborszínű medalin lóg, amit sosem vesz le. Egyesek szerint lobbanékony természet. A legtöbben veszélyesnek tartják. Állítólag, míg megvoltak az emlékei, keresett valamit vagy valakit.
Erő: 1
Ügyesség: 5
Észlelés: 4
Affinitás: tűz és föld
Felszerelése: Bíborszín medalin; üres napló; íj és tegez; váltásruha; egy felbontatlan levél a társától.
Varázslatok, melyeket ismer: Tűzgolyó; Tüzes karmok; Szikra; Anyatermészet; Indacsapás; Tűlevelek
A nevét, tulajdonságát, jellemét te adod meg. Ha több információt szeretnél a múltjával kapcsolatban (pl. hogy mit rejt a társától kapott levél, vagy kit/mit keresett korábban), arra egy Mesélő szívesen rávezet. Ha inkább magad játszanál, akkor természetesen kitalálhatod Te magad is :)
Nézzük akkor, hogyan épül fel egy ilyen karakter!
Kép: mi adjuk meg. Ha szeretnél saját képpel, saját karaktert létrehozni, akkor ő civilként fog bekapcsolódni a játékba. Pl. kocsmáros, virágárus, vándor, stb. Ha nagyon nem tetszik egy karakter képe, de a tulajdonságai igen, akkor kérhető képcsere.
Név: minden esetben Te döntöd el. Figyelj rá, hogy egyedi, fantasy nevet válassz, ne regény, film, vagy anime főhősét!
Kor: én adom meg, de lehet 1-2 évet csúsztatni.
Nem: egyértelmű
Faj: egyértelmű. Választható fajok: ember, elf, sötételf, félvér, alakváltó, druida.
Ember: átlagos képességek, átlagos tulajdonságok, szabadon formálható
Elf: hegyes fülek, éles hallás, éles látás. Gyorsabb a társainál, de sötétben sokkal elveszettebb.
Sötételf: hegyes fülek, éles hallás, éles látás. Gyorsabb a társainál, sötétben jól érzi magát, a fényt nehezen viseli.
Félvér: fél-elf. Hegyes fülek, kifejezetten jó látás-hallás, kecses alak, gyorsaság jellemzi, de formálható, akárcsak egy ember.
Alakváltó: Képes felvenni öt különböző alakot, és a felvett formát 1 óráig tudja tartani. A felvett alakokról Te adsz képet! ;)
Druida: csak a mágiához értenek, abból viszont három elemet is birtokolnak.
Rend: én adom meg, nem módosítható. Részletesebb jellemzésük a Világleírásban!
Társa: véletlenszerűen sorsoljuk ki. Ha szerencséd van, az adott karaktert épp kijátssza valaki, így máris tudtok egymással játszani! :) Társat lecserélni lehet, ám ezt csak a játékon belül. Összevesztek, és keresel egy új szövetségest, ennyi.
Fegyvere: adott, de lecserélhető.
Róla: egy-két morzsát elszórunk, de a jellemét, hiányzó emlékeit Te adod meg. Ha izgalmasabb számodra, felkérhetsz egy Mesélőt, hogy találja ki neked és segítsen rávezetni a karakteredet.
Felszerelése: mi adjuk meg, de bővíthető.
Pontjai: ez attól függ, hogy karaktered íjász, mágus, közelharcos, vagy felderítő-e. Az affinitása véletlenszerű, ahogy az ismert varázslatok is.
Mágia: négy elemből áll. Tűz, víz, föld, levegő. Minden karakter (kivételek a druidák) 2 elemet birtokol, ezeket mi adjuk meg. 3 szint áll rendelkezésedre, minden szinten egyre erősebb varázslatokat használhatsz. Egy reagban csak egy varázslat süthető el! Szintet akkor lépsz, ha 50 olyan reagot írsz, amely varázslatot tartalmaz.
Tűz elem, 1 szint: tűzgolyó (a mágus egy labda méretű tüzes gömböt hajít el. Hatótávolság: 10 méter). Tüzes karmok (a mágus ujjai tüzes karmolásnyomokat hagynak az ellen felületén). Szikra (a mágus egy csettintéssel szikrát csihol, ami jó pl. tűzgyújtásnál)
2. szint: Lángörvény (a mágus mindkét kezéből spirális formájú lángok törnek elő. Hatótávolság: 20 méter). Forró csók (a mágus a csókjával képes hipnotizálni másokat. A csók után az alany fél óráig irányítható, befolyásolható).
3. szint: Hőhullám (a mágus képes megolvasztani bármit, még az acélt is. Élőlényre nem hatásos, de nagy hőséget okozhat). Szerelem tüze (a mágus egy érintéssel szerelmet ébreszthet bárkiben).
Víz elem, 1. szint: vízgolyó (a mágus egy labda méretű vízgömböt hajít el. Hatótávolság: 10 méter). Gyógyító kéz (a mágus gyógyító energiát sugároz a tenyeréből, amellyel a kisebb sérülések begyógyíthatók).
2. szint: zápor (a mágus képes hatni az időjárásra, és a nagy kánikulában is bármikor záport csinálhat). Szomjúság csókja (a mágus a csókjával képes hipnotizálni másokat. A csók után az alany fél óráig befolyásolható, irányítható, és a mágus erősebbnek, míg az alany gyengébbnek érzi magát).
3. szint: tenger hullámai (a mágus bármilyen állóvizet fel tud kavarni, melynek ereje aztán vetekszik a tenger hullámaival). Kopoltyú (a mágus képes 1 óráig a víz alatt maradni anélkül, hogy megfulladna).
Levegő elem, 1. szint: széllöket (a mágus képes szelet kelteni egyetlen legyintéssel. A szél elég erős, hogy bárkit fellökjön). Levitáció (a mágus képes pár centiméterre elemelkedni a talajtól). Fuvallat (a mágus képes pár pillanatra megbénítani valakit azáltal, hogy ráfúj)
2. szint: szélörvény (a széllöket felerősített fajtája). Emelkedés (a mágus képes fél-1 méterre felemelkedni a talajtól). Fagyos csók (a mágus a csókjával képes hipnotizálni másokat. A csók után az alany fél óráig befolyásolható, irányítható).
3. szint: tornádó (a széllöket legerősebb formája. A mágus kisebb tornádót hoz létre, ami elég egy kisebb háztető lekapásához). Angyali szárnyak (a mágus 10 percre szárnyakat növeszt, és oda repül, ahova csak akar).
Föld elem, 1. szint: Anyatermészet (a mágus képes befolyásolni az időjárást). Indacsapás (a mágus ujjaiból 1 méter hosszú indák nőnek ki). Tűlevelek (a mágus letép és elhajít egy falevelet, ami egy tőr élességével ejt sebet másokon).
2. szint: nimfák dala (a mágus éneke bódító hatással bír másokra. Aki meghallja a dalát, fél óráig erősen befolyásolhatóvá válik a mágus által). Ébredő természet (a mágus a hajnali órákban képes bármilyen sebet begyógyítani). Madárcsicsergés (a mágus megérti a madarak szavát, ám felelni nem tud nekik).
3. szint: társak dala (a mágus éneke maga mellé csábít 2 db farkast, akik egy óráig teljesítik minden kívánságát). Regenerálódás (a mágus átölel egy fát, ettől visszatér az ereje). Fák bosszúja (a mágus képes életre kelteni és fegyverként használni a növényeket).
Ennyi volna a legelső lépés.
>> Mindent értek, menjünk tovább! Majd később visszatérek!
>> Mutasd a karakteradatbázist, választok magamnak karaktert!
|